Hallo,
Ik heb al vermeld dat ik kleuteronderwijs via WERKPLEKLEREN studeer.
Om deze richting te kunnen doen, heb je natuurlijk een 'werkplekschool' nodig. Op deze school breng ik dan 2 dagen in de week door, ik help dan met de kindjes.
U vraagt zich waarschijnlijk af in welke school ik sta, ik sta namelijk in de Vrije Basisschool te Marke.
De school bevind zich dus eigenlijk net bij mijn huis, wat heb ik een geluk.
Het hele jaar sta ik in deze school, maar wel niet altijd in dezelfde klas.
Zo heb ik eerst het peuter/eerste kleuter gedaan in het Kleuterbos, een onderdeel van de basisschool.
Na de examens ga ik dan bij het tweede/derde kleuter belanden. Zo hebben we een beetje variatie.
Als u wat vragen hebt over de school, kunt u altijd hier terecht.
Alvast veel leerplezier.
Hallo allemaal, Mijn naam is Ellen Vanoverbeke. Ik zit in mijn eerste jaar kleuteronderwijs via werkplekleren. Het is veel werk, maar ik zie het volledig zitten. Werkplekleren betekent dat ik dus 2 dagen in de week al in een klas sta. Je wordt met andere woorden meteen in de praktijk gegooid. . Ik zal dus waarschijnlijk enorm veel meemaken met mijn klasjes. Dit wil ik met jullie delen via deze blog. Geniet ervan! Groetjes Juf Ellen ;)
zaterdag 30 november 2013
dinsdag 26 november 2013
Doedagen
Hallo!
Ik heb vandaag mijn eerste doedag gehad. Vandaag of donderdag ging er dan iemand komen om te bekijken hoe ik het deed. Vandaag is er al meteen iemand gekomen. Het was gelukkig een heel lieve mevrouw. Ik heb mijn onthaal gedaan, mijn liedje aangeleerd, mijn beeldactiviteit gegeven en mijn verhal voorgelezen.
Mijn eerste gedachte was dat ik het wel beter kon, maar mijn mentor vond het toch goed. Hoewel ik te snel sprak. Na de speeltijd heb ik dan mijn best gedaan om op mijn snelheid te letten.
Toen de mevrouw kwam, heb ik mijn verhaal voorgelezen. Ik heb enorm goede commentaar gekregen. Mijn stagemap was in orde en ze vond geen werkpuntjes. Dit was dus een enorme opluchting.
Dit was mijn boekje:
Als beeldactiviteit mochten ze een mijter schilderen, hier zijn enkele foto's:
Nu hopen dat het donderdag ook zo goed gaat.
Salut!
Ik heb vandaag mijn eerste doedag gehad. Vandaag of donderdag ging er dan iemand komen om te bekijken hoe ik het deed. Vandaag is er al meteen iemand gekomen. Het was gelukkig een heel lieve mevrouw. Ik heb mijn onthaal gedaan, mijn liedje aangeleerd, mijn beeldactiviteit gegeven en mijn verhal voorgelezen.
Mijn eerste gedachte was dat ik het wel beter kon, maar mijn mentor vond het toch goed. Hoewel ik te snel sprak. Na de speeltijd heb ik dan mijn best gedaan om op mijn snelheid te letten.
Toen de mevrouw kwam, heb ik mijn verhaal voorgelezen. Ik heb enorm goede commentaar gekregen. Mijn stagemap was in orde en ze vond geen werkpuntjes. Dit was dus een enorme opluchting.
Dit was mijn boekje:
Als beeldactiviteit mochten ze een mijter schilderen, hier zijn enkele foto's:
Nu hopen dat het donderdag ook zo goed gaat.
Salut!
woensdag 20 november 2013
Lesvoorbereidingen
Hallo allemaal,
Volgende week dinsdag en donderdag heb ik mijn doedagen.
Dat kun je vergelijken met stage, maar dan gewoon in dagen. Ik ben momenteel druk bezig met mijn voorbereidingen want ze moeten morgen binnen, dat wordt dus spannend!
Het thema van mijn doedagen is natuurlijk Sinterklaas.
Wat we moeten doen is terug hetzelfde als in mijn oefenmomenten:
een beeldactiviteit geven
een liedje aanleren
een verhaal vertellend voorlezen
en het onthaal leiden
Dit moeten we over 2 dagen doen m.a.w VEEL lesvoorbereidingen.
Ik hoop dat het allemaal goed zal verlopen, maar ik zie het zitten.
Dus wens mij geluk!
Groetjes
Volgende week dinsdag en donderdag heb ik mijn doedagen.
Dat kun je vergelijken met stage, maar dan gewoon in dagen. Ik ben momenteel druk bezig met mijn voorbereidingen want ze moeten morgen binnen, dat wordt dus spannend!
Het thema van mijn doedagen is natuurlijk Sinterklaas.
Wat we moeten doen is terug hetzelfde als in mijn oefenmomenten:
een beeldactiviteit geven
een liedje aanleren
een verhaal vertellend voorlezen
en het onthaal leiden
Dit moeten we over 2 dagen doen m.a.w VEEL lesvoorbereidingen.
Ik hoop dat het allemaal goed zal verlopen, maar ik zie het zitten.
Dus wens mij geluk!
Groetjes
donderdag 7 november 2013
Piepdoosje
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een goede dag achter de rug want ik heb goede commentaar gekregen voor mijn oefenmomenten!
Wat moest ik doen?
Een beeldactiviteit geven, een verhaal vertellend voorlezen, een liedje aanleren en het onthaal.
Het grote voordeel was dat ik nog eens het thema van die tijd mocht kiezen, namelijk DOZEN!!
Alles is over het algemeen goed verlopen.
Gisteren heb ik lang genoeg gewerkt om de kauwgompjes van potje naar potje te verplaatsen. Voor mijn beeld had ik vele doosjes nodig dus gebruikte ik kauwgomdoosjes, maar we moesten iets doen met al dat lekkers dus hebben we ze in niet 1, niet 2, maar 3 potjes moeten verdelen.
Als dat er niet lekker uitziet!
De bedoeling was om de potjes te versieren met de vingertjes, de kinderen hebben goed hun best gedaan en hier heb je enkele foto's:
Ik heb vandaag een goede dag achter de rug want ik heb goede commentaar gekregen voor mijn oefenmomenten!
Wat moest ik doen?
Een beeldactiviteit geven, een verhaal vertellend voorlezen, een liedje aanleren en het onthaal.
Het grote voordeel was dat ik nog eens het thema van die tijd mocht kiezen, namelijk DOZEN!!
Alles is over het algemeen goed verlopen.
Gisteren heb ik lang genoeg gewerkt om de kauwgompjes van potje naar potje te verplaatsen. Voor mijn beeld had ik vele doosjes nodig dus gebruikte ik kauwgomdoosjes, maar we moesten iets doen met al dat lekkers dus hebben we ze in niet 1, niet 2, maar 3 potjes moeten verdelen.
Als dat er niet lekker uitziet!
De bedoeling was om de potjes te versieren met de vingertjes, de kinderen hebben goed hun best gedaan en hier heb je enkele foto's:
Muziekinstrumenten
Hallo,
Voor muziek moeten we een heleboel instrumenten zelf maken.Ik zal even de lijst opnoemen:
Ik moet zeggen dat ik trots ben op mijn resultaat.
Voor muziek moeten we een heleboel instrumenten zelf maken.Ik zal even de lijst opnoemen:
- 2 trommels met 2 hamertjes
- 2 fietsbellen met 2 hamertjes
- 4 schuddoosjes
- 2 bellenkransen
- 20 paar ritmestokjes
- 1 raspinstrument met een stokje
- 2 paar schuurblokjes
- 1 schellenstok
Ik moet zeggen dat ik trots ben op mijn resultaat.
maandag 4 november 2013
Kleimonster
Hallo,
In het vak beeldopvoeding hebben we de opdracht gekregen een kleimonster te maken.
In het begin was mijn creativiteit ver te zoeken, maar het is allemaal goed gekomen. Het is wel niet echt een kleiMONSTER, eerder een schattige kleivis.
Hier het resultaat:
Abonneren op:
Posts (Atom)

