Hallo,
Deze blog is hoofdzakelijk gericht naar het van Taalvaardigheden. De taal in deze blog s dus enorm belangrijk.
Het zou wel eens kunnen dat u zelf ook met vragen zit over hoe u dingen moet spellen.
Wel, geen paniek, ik heb wel werk gedaan voor u.
Hier vindt u een link dat u zal helpen om een betere schrijver/schrijfster te worden.
Veel geluk!
Hallo allemaal, Mijn naam is Ellen Vanoverbeke. Ik zit in mijn eerste jaar kleuteronderwijs via werkplekleren. Het is veel werk, maar ik zie het volledig zitten. Werkplekleren betekent dat ik dus 2 dagen in de week al in een klas sta. Je wordt met andere woorden meteen in de praktijk gegooid. . Ik zal dus waarschijnlijk enorm veel meemaken met mijn klasjes. Dit wil ik met jullie delen via deze blog. Geniet ervan! Groetjes Juf Ellen ;)
zondag 5 januari 2014
vrijdag 3 januari 2014
LOUIS in de vissenklas
Hallo,
Eerst en vooral wil ik iedereen een prettig kerstfeest wensen en een gelukkig nieuwjaar. Voor de meeste mensen is het nu vakantie, maar niet voor iedereen. Alle studenten zitten nu namelijk achter hun bureau om te studeren voor die examens.
Tijdens die gevreesde "blok" is gelukkig wat tijd voor ontspanning. Zo heb ik kerstavond gevierd bij mijn vriend thuis. Daar heb ik een prachtig kinderboek gekregen als cadeau.
Het boekje heet "Louis in de vissenklas". Louis is een jongen met autisme. De verteller van het boek is Rik, hij is een jongen uit de klas van Louis. Hij vertelt hoe de klas en hijzelf het gedrag van Louis ervaart. Ik vind dit een prachtig boek en het is ook nuttig om het eens aan te brengen bij de kinderen van uw klas.
Kleuters hebben het altijd wel wat moeilijk wanneer er iemand in de klas zit die 'anders' is. Met dit boekje zouden ze kunnen inzien dat niet iedereen gelijk is. Het is niet omdat de jongen zich anders draagt dat ze die jongen daarom zouden moeten pesten.
"Louis in de vissenklas" is gebaseerd op een echte jongen met autisme. Hierdoor spreekt het boek mij nog meer aan. Door het boek kan er een gesprek ontstaan in de klas waar de leerkracht dan uitleg geeft over autisme en 'anders zijn'.
Ik wil dus heel graag dit boek aanbevelen aan kleuterleidsters, het is echt de moeite.
Als u wat meer info wil over het boek, vindt u hieronder de link die je wat meer uitlegt over de inhoud van het boek.
LOUIS in de vissenklas
Bedankt Myriam voor dit mooi cadeau.
Mocht u zelf met wat vragen zitten over autisme zelf, kunt u op deze site terecht.
Eerst en vooral wil ik iedereen een prettig kerstfeest wensen en een gelukkig nieuwjaar. Voor de meeste mensen is het nu vakantie, maar niet voor iedereen. Alle studenten zitten nu namelijk achter hun bureau om te studeren voor die examens.
Tijdens die gevreesde "blok" is gelukkig wat tijd voor ontspanning. Zo heb ik kerstavond gevierd bij mijn vriend thuis. Daar heb ik een prachtig kinderboek gekregen als cadeau.
Het boekje heet "Louis in de vissenklas". Louis is een jongen met autisme. De verteller van het boek is Rik, hij is een jongen uit de klas van Louis. Hij vertelt hoe de klas en hijzelf het gedrag van Louis ervaart. Ik vind dit een prachtig boek en het is ook nuttig om het eens aan te brengen bij de kinderen van uw klas.
Kleuters hebben het altijd wel wat moeilijk wanneer er iemand in de klas zit die 'anders' is. Met dit boekje zouden ze kunnen inzien dat niet iedereen gelijk is. Het is niet omdat de jongen zich anders draagt dat ze die jongen daarom zouden moeten pesten.
"Louis in de vissenklas" is gebaseerd op een echte jongen met autisme. Hierdoor spreekt het boek mij nog meer aan. Door het boek kan er een gesprek ontstaan in de klas waar de leerkracht dan uitleg geeft over autisme en 'anders zijn'.
Ik wil dus heel graag dit boek aanbevelen aan kleuterleidsters, het is echt de moeite.
Als u wat meer info wil over het boek, vindt u hieronder de link die je wat meer uitlegt over de inhoud van het boek.
LOUIS in de vissenklas
Bedankt Myriam voor dit mooi cadeau.
Mocht u zelf met wat vragen zitten over autisme zelf, kunt u op deze site terecht.
Abonneren op:
Posts (Atom)