Hallo,
Eerst en vooral wil ik iedereen een prettig kerstfeest wensen en een gelukkig nieuwjaar. Voor de meeste mensen is het nu vakantie, maar niet voor iedereen. Alle studenten zitten nu namelijk achter hun bureau om te studeren voor die examens.
Tijdens die gevreesde "blok" is gelukkig wat tijd voor ontspanning. Zo heb ik kerstavond gevierd bij mijn vriend thuis. Daar heb ik een prachtig kinderboek gekregen als cadeau.
Het boekje heet "Louis in de vissenklas". Louis is een jongen met autisme. De verteller van het boek is Rik, hij is een jongen uit de klas van Louis. Hij vertelt hoe de klas en hijzelf het gedrag van Louis ervaart. Ik vind dit een prachtig boek en het is ook nuttig om het eens aan te brengen bij de kinderen van uw klas.
Kleuters hebben het altijd wel wat moeilijk wanneer er iemand in de klas zit die 'anders' is. Met dit boekje zouden ze kunnen inzien dat niet iedereen gelijk is. Het is niet omdat de jongen zich anders draagt dat ze die jongen daarom zouden moeten pesten.
"Louis in de vissenklas" is gebaseerd op een echte jongen met autisme. Hierdoor spreekt het boek mij nog meer aan. Door het boek kan er een gesprek ontstaan in de klas waar de leerkracht dan uitleg geeft over autisme en 'anders zijn'.
Ik wil dus heel graag dit boek aanbevelen aan kleuterleidsters, het is echt de moeite.
Als u wat meer info wil over het boek, vindt u hieronder de link die je wat meer uitlegt over de inhoud van het boek.
LOUIS in de vissenklas
Bedankt Myriam voor dit mooi cadeau.
Mocht u zelf met wat vragen zitten over autisme zelf, kunt u op deze site terecht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten